Sunday, May 11, 2008

2008.05.10 - HHH Óbuda

Tegnap Óbudán repültem Csülőkékkel. Nagyon jó volt, az első jól sikerült óbudai repülésem. Eddig valahogy sosem volt szerencsém az időjárással, de a tegnapi nap nagyon összejött.
Elég jó alapszél volt, és sütött a nap, jó termikes volt az idő. Az első startnál indulás után egyből kiemelt a feláramlás, elindultam a Csúcs-hegy irányába, mert arra kevesebben voltak. Itt vagy egy fél órát lejtőztem/termikeltem. Egyszer lerohadtam és már indultam leszállni, amikor egy termikkel sikerült visszaemelkedni. Az ilyen mindig nagy élmény :) Aztán egy termikkel besodródtam a hegy mögé és a túloldalon szálltam le, a Mária leszállójától nem messze.
A hegy túloldaláról, leszállás után:


Miután visszamásztam, beúszott fölénk néhány nagy felhő, és eléggé leállt az idő körülbelül egy órára. Aztán amikor a felhők elvonultak és ismét kisütött a nap, elég erős szél lett, úgyhogy harmadik kísérletre sikerült csak elstartolnom, kétszer beterítettem a népet :) A harmadik sem volt egy szép start, és aztán elég rövid kör is lett belőle, szinte egyből lerohadtam. De azért addig-addig kerestem az emelést a hegy lábánál, hogy a végén majdnem beszálltam egy kertbe. Végül mákom volt, és kiértem.




Késő délután aztán beindult a gyógyi. Másfél órát játszottunk fent, míg végül Csülök lehívott bennünket (Dani és Anita repült még velünk, meg persze vagy 15 másik ernyős), hogy induljunk az esti Airborne szülinapi partira. Ebben a körben is előfordult, hogy besüllyedtem és elindultam a leszálló felé, és a házak fölött kb. -30 méteren fogtam egy termiket, amivel vissza tudtam jönni +100 fölé. A legnagyobb magasságom amúgy emlékeim szerint +250m körül volt. Estefelé a völgyben rázendítettek a madarak, és a völgy akusztikája talán fel is erősítette a hangjukat, úgyhogy madárdalban repültünk :) Nagyon nagy élmény volt.

A leszállóból nézve a többieket, akik maradtak még.

No comments: