Saturday, January 24, 2009

2009. Január 4. - Újlaki

Ez már pont három hete volt, egy kicsit elmaradt a blogírás...


Reggel a Kolosy téren találkoztunk Csülökkel, elég nagy hidegben. A délnyugatot ígérő előrejelzés alapján úgy döntöttünk, hogy nézzük meg a Nagykevélyt. Ez végül nem bizonyult nyerőnek, a szél a gerinccel párhuzamosan fújt, a csúcs pedig felhőben. Ez utóbbi mondjuk legalább megfelelt az előrejelzésnek, mert 300m alatti felhőalapot ígértek.


Ezért aztán a Kevélyt rövid tanakodás és lentről egyre kevésbé bizakodó felfelé tekintgetés után otthagytuk, és visszazúztunk Budapestre, az Újlakihoz.



Az idő gyönyörű volt, sütött a nap, és ami a városban már szürke latyak, az a hegyen még szikrázó fehér hó volt.


Nem volt még igazán határozott szélirány, ezért körbejártuk a starthelyeket.



Végül is északnyugatra állt be a szél, és kezdett is ígéretesen beerősödni.




Délután 1 után aztán beindult az idő, és igen jót repültünk. Én kb. egy óra tíz percig bírtam a hideget (ha jól emlékszem, lent -3 volt), dupla kesztyűben, a külső kétujjas és a belső ötujjas között fűtőtasakkal... Végül így is lefagytak az ujjaim, meg aztán egy adott pillanatban a tömeg is túl sok lett, úgyhogy leszálltam, de ez egy nagyon jó nap volt!
Az akváriumról nincs képem, mert akkor fent voltam, de kb. tizen keringtünk egyszerre az Újlaki körül, néhányan (Bobó is) elmentek a Vihar-hegyig, páran a Mária körül próbálkoztak.

Vissza a hegyre erdőn keresztül.


Mire visszaértem, befordult a szél nyugati-délnyugatiasra, a többiek a másik starthelyen próbálkoztak. Attinak nem volt szerencséje, a startnál egy erősebb befújás felemelte és kicsit odébb úgy tette le, hogy a bokája megrándult. A délnyugati starthely egyébként sem egy álom, annyira sziklás, és amúgy sem volt már annyira bika az idő, úgyhogy én haza is húztam.

No comments: