Sunday, June 21, 2009

2009. Június 14 - Első távocskám: Vértesszőlős - Bicske

A héten szabadságon voltam, így aztán beterveztem egy kis repülést is. A haladó tanfolyam szombaton Csobáncra ment Balatont átrepülni, erről lemaradtam; vasárnap viszont csatlakoztam a Csülökékhez, és elmentünk Vértesszőlősre.
Eleinte elég erős volt a szél, bár a kisebb enyhülésekben dél körül páran elstartoltak, Csülök tandemezett, én ültem a seggemen.




A népek folyamatosan gyűltek, legalább ötvenen voltunk fent a hegyen, plusz Mafli, Csülök varjúja, aki elég lassan bár, de végül felért, bedugta a szánya mögé a fejét, és elment aludni.

Aztán kezdett egy kicsit enyhülni, és ha jól emlékszem, három óra tájban én is elindultam. Egy-két kört repültem a hegy előtt, aztán a déli oldalon találtam egy termiket, és azzal ki tudtam tekerni. Hárman tekertük, egy madár és még egy ernyős, én 1000 méterig, és ettől felvidulva el is kezdtem gondolkodni azon, hogy akkor most kellene talán megpróbálni elindulni távra. Csülök egy korábbi mondása az volt, hogy itt starthely+300 alatt nem szabad elindulni (ami kb 700m-re jön ki), mert nem biztos, hogy átér az ember a hegy fölött, szóval ez mondjuk megvolt. Aztán kiestem a termikből, vissza is süllyedtem 700-ra, végül sikerült újra megtalálni, és ezúttal 1100m-ig tekertem, és hátat fordítottam a hegynek.
Amikor átértem a hegyen, nagyjából az M1-es vonalán indultam el, először át a déli oldalra a kőbányához. Itt voltak kisebb emelések, amiket meg tudtam tekerni, de nem annyira bikák, úgyhogy mentem tovább kelet felé, ahol egy szántőföld fölött két vihornya tekert. Ez egy elég nagy termik vol, amivel sikerült is megint egy jót emelkednem, aztán visszamentem az autópálya túloldalára, a faluk és azt övező szántóföldek fölé. A vitorlázó gépek pillanatok alatt eltűntek, azért ők más sebességgel mennek...
A besüllyedéstől itt egy madár mentett meg, pont jött szembe, aztán beállt tekerni, és azzal a termikkel én is megint vissza tudtam emelkedni. Ekkor már láttam a kis tavakat Nagyegyháza körül, és a falu körüli szántóföldek adták az emeléseket.
Végül a lerohadás nagyjából Óbaroknál kezdődött, itt már azt néztem, hogy az autópálya melyik oldalára érdemes leszállni, és Óbarok és Bicske között el is fogyott a magasságom, és leszálltam. Persze fülig ért a szám :)



Fent nem tudtam fényképezni, úgyhogy csak a "leszállót" örökítettem meg.

A helyi ifjúság arra bicikliző képviselőjétől a lelkes "hol vagyok most?" kérdésemre a "hát Bicske mellett" választ kaptam, a többi falut itthon azonosítottam be a Google maps alapján. A Google maps szerint kb. 19.6 km a táv légvonalban. Nagy királyság volt, nagyon élveztem :)

No comments: